torstai 12. helmikuuta 2015

Katsausta putsareihin: kolme hyvää ja yksi huono

Jos jotain kosmetiikkatuotetta minulla erityisesti kuluu niin se on putsareita. Uutuuksia ja erilaisia koostumuksia on aina kiva kokeilla ja hyllyni päällä notkuu tälläkin hetkellä jos jonkinlaista putelia. Eri tilanteisiin kun on oltava ihan omat putsarinsa, niin äkkiäkös se määrä siinä lähentelee jo puolta tusinaa.


Viime aikoina olen onnistunut valikoimaan itselleni aika hyviä tuotteita. Jopa silmämeikinpoistoaineet ovat kaikki toimineet minulla nyt poikkeuksellisen hyvin, vaikka yhteen aikaan niidenkin kanssa oli takkuamista. Kylppäristä löytyy tällä hetkellä tämän näköinen setti putsareita. Lisäksi käytössä on Marilou Bio, mutta se on ollut esillä blogissa jo niin moneen otteeseen, etten sitä enää tähän ottanut.


Vaahtoutuvia putsareita minulla on viime vuoden aikana kulunut useampia. Olen todella tykästynyt näihin. Vaahdot ovat yleensä myös todella riittoisia, joten yksi pönikkä kestää pitkään. Mádaran Purifying Foam on ensimmäinen luonnonkosmetiikkaa oleva vaahtoputsari, eikä tämä tehoiltaan markettilaaduille häviä mitenkään. Mádaran vaahdossa on muuten jännä, lähes savumainen tuoksu, josta pidän tosi paljon.


Käytän yleensä kasvojeni pesuun noin 1,5 painallusta. Käytän vaahtoputsaria vain aamuisin. Sen verran kevyttä tavaraa tämä kuitenkin on, että en meikkejä tällä lähtisi irrottelemaan. Pullossa on 150 ml tavaraa ja hinta näyttää vaihtelevan 17-20 euron välillä.


Ketään ei varmaan tässä vaiheessa enää yllätä se, että Frantsila on löytänyt minulla myös puhdistuspuolelle. Alan olla melkoinen Frantsila-fani tätä menoa. En ole heiltä vielä huonoon tuotteeseen törmännyt. Midsummer Rose-puhdistusemulsio tulee tyylikkäässä pumppupullossa. Pohdiskelin ensin tämän alumiinipullon ekologisuutta, mutta kyllähän tämän voi hyvin käytön jälkeen kierrättää, toisin kuin muovituubit. Pullossa on toki se haitta, että yhtään ei tiedä, koska tuote loppuu.

Olen käyttänyt tätä ensimmäisen vaiheen putsarina ja siinä tämä on tosi hyvä. Putsari ei kuivata. Paremminkin kasvoille jää aavistus öljymäistä fiilistä, jonka mielelläni pesen jollain toisella putsarilla vielä pois. Meikki kuitenkin lähtee hyvin. Pullossa on vain 110 milliä tavaraa, mutta tästä riittää pitkään, koska suurehkon herneen kokoisella nokareella pesee jo koko kasvot. Tuoksu on hyvin neutraali, en ainakaan ruusua tässä erota. Hinta on 18-21 euron tietämillä.


Melvitaa kehutaan paljon, mutta valitettavasti Milky Cleansing Oil on tällä kertaa tämän postauksen hutituote. Minulla on siitä pieni, 35 millin näyte. Totesin, että ehkä tuotteen käyttämisen voi lopettaa, kun juuri ennen kasvojen pesua fiilis on lähinnä, että voi ei, taas tarvitsee tuotakin naamalleen lätkiä. Joillakin tämä on toiminut tosi hyvin ja olen yleensä ottaen tykännyt kaksoispuhdistuksen ensimmäisessä vaiheessa käyttää öljymäisiä tuotteita. Melvitan puhdistusöljyn tuoksussa on ruusua ja tätä ei kovin paljoa käyttökerralla kulu.

Ongelma minulla tämän öljyputsarin kanssa on se, että tämä ei peseydy minulla pois sitten millään. Öljyn pitäisi muuttua veden vaikutuksesta maitomaiseksi, mutta ei minulla vaan. Sen oikein näkee, kuinka putsari sekoittuu meikin rippeiden kanssa ja pesun jälkeenkin sellainen lieju on yhä kasvoilla, yäk. Tämä pullo onkin menossa roskiin, eikä toiste tätä tarvitse hankkia. 145 millin pullo maksaa noin 27 euroa.


Tässä vielä Frantsilan ja Melvitan putsarit tyylikkäässä kuvassa, jossa Melvita ei ole vielä liikaa levinnyt.


Viime aikojen erittäin positiivia yllätyksiä on ollut W7:n City Slicker-silmämeikinpoistoaine. Tämä on sekä halpaa, että hyvää. Ostin meikinpoistoaineen Kosmetik4lessiltä, josta en sitä nyt harmikseni löydä. W7:n sivujen mukaan ohjehinta on 4,95 puntaa eli vajaat 7 euroa. Mielestäni en maksanut tästä kuitenkaan läheskään noin paljoa.

Silmämeikinpoistoaine peittoaa kisassa mm. hyvän Helena Rubinsteinin All Mascaras!-poistoaineen. Liukuvuus tässä voisi olla parempi, mutta kosteammalla vanutyynyllä meikki irtoaa ilman suurempaa hinkkausta. Tuoksussa on häivähdys hammastahnaa, mikä on sinänsä jännä.

Onko teillä näistä putsareista kokemuksia? Mitkä ovat teidän viimeaikaiset putsarisuosikkinne?

6 kommenttia:

  1. Hyvä tietää, että tuo Frantsila on riittoisaa, sillä hinta on minusta aika kova noin pienestä pullosta.
    Madarasta on kokemusta, mutta ei muistikuvaa :D. Joskus minulla oli Madaran rasvoittuvan ihon setti, mutta en sitten oikein innostunut merkistä ne käytettyäni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan samaa mietin Frantsilaa korkatessani, että on aikamoinen litrahinta. Olen kuitenkin sitä tyytyväisenä käyttänyt jo varmaan joulukuusta, eikä pullo osoita vieläkään loppumisen merkkejä, joten sinänsä ihan hintansa arvoinen.

      Poista
  2. Tosi harmi, ettet tykännyt Melvitan öljystä. Kuulostaa erikoiselta reaktiolta, mulla kyllä huuhtoutuu hyvin pois. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tosiaan tiedä, mikä on naamassani vialla, kun tuo Melvita ei toimi. Lieneekö annostelusta sitten kiinni? Katselin, että moni on tästä tykännyt, joskin muutamalla oli kanssani samaa ongelmaa.

      Poista
  3. Ai niin joo toi Melvitan öljy! Mulla ei heti leikannut, kun mainitsit ettet tykkää siitä. Tuohon tais olla sellainen, josta minä tykkäsin muistaakseni. Mulla on tapana laittaa puhdistusöljy nassuun ennen suihkua, jossa se sitten huuhtoutuu pois, joten saan sen poistettua kasvoilta helposti sillälailla. Mutta eihän kaikki voi sopia kaikille muutenkaan.

    Oot kehunu Frantsilaa niin paljon, että syyhyttää kokeilla jotakin niiltä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suihkupesun jälkeen voisi tuo Melvita minullakin ehkä irrota. Jotain räjäytystä se kuitenkin aina tuntui tarvitsevan, että lähti iholtani irti :D

      Jotenkin tuo Frantsila houkuttelee minua aina niin paljon, että olen jo miettinyt, olenko vaan taidokkaan brändäyksen uhri. Mutta kun ne tuotteet toimii! Edelleen Frantsilan käsirasvan ottaisin mukaan autiolle saarelle.

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...